Dům pro fotografa musel splňovat 2 hlavní zásady: Hodně denního světla a zvláštní prostor pro ateliér

Pevně stanovená kritéria dala vzniknout dokonalému bydlení pro profesionálního fotografa. Celý dům je prostoupen světlem a nechybí ani speciální a vybavený ateliér.

dům pro fotografa čelní pohled i Zdroj fotografie: Tiskové materály Studio Razavi architecture, fotograf Simone Bossi
i Zdroj fotografie: Tiskové materály Studio Razavi architecture, fotograf Simone Bossi
i Zdroj fotografie: Tiskové materály Studio Razavi architecture, fotograf Simone Bossi
i Zdroj fotografie: Tiskové materály Studio Razavi architecture, fotograf Simone Bossi
i Zdroj fotografie: Tiskové materály Studio Razavi architecture, fotograf Simone Bossi
i Zdroj fotografie: Tiskové materály Studio Razavi architecture, fotograf Simone Bossi
i Zdroj fotografie: Tiskové materály Studio Razavi architecture, fotograf Simone Bossi
i Zdroj fotografie: Tiskové materály Studio Razavi architecture, fotograf Simone Bossi
i Zdroj fotografie: Tiskové materály Studio Razavi architecture, fotograf Simone Bossi
i Zdroj fotografie: Tiskové materály Studio Razavi architecture, fotograf Simone Bossi
i Zdroj fotografie: Tiskové materály Studio Razavi architecture, fotograf Simone Bossi
i Zdroj fotografie: Tiskové materály Studio Razavi architecture, fotograf Simone Bossi
i Zdroj fotografie: Tiskové materály Studio Razavi architecture, fotograf Simone Bossi
i Zdroj fotografie: Tiskové materály Studio Razavi architecture, fotograf Simone Bossi
i Zdroj fotografie: Tiskové materály Studio Razavi architecture, fotograf Simone Bossi
Dalších 11 fotografií
Dalších 11 fotografií
                   

Architekti ze studia Razavi architecture dostali projekt s velmi specifickými a konkrétními požadavky. Rekreační letní dům pro fotografa musel mít zajištěn dostatek přirozeného světla a ateliér vhodný k práci. Výsledkem jejich usilovné práce je stavba s hladkým opláštěním, různými výškovými profily a prozářenými otvory.

Uvnitř dominují otevřené prostory

Stavba je pomyslně rozdělena do dvou částí, z nichž jedna tvoří obytné plochy a druhá pracovní prostor. Obě se sbíhají k severnímu rohu, čímž otáčejí veškeré okenní otvory k jižní straně. Půdorys domu má vějířovitý tvar, čímž postupně poskytuje více podlahové plochy, prostoru i světla. Největší část domu tvoří obytná místnost a pracovní prostory, zbylé části jsou zredukované jen na nutné minimum.

Jak na vás působí tento maximálně minimalistický dům? Zajímavostí je jeho půdorys ve tvaru písmene U

Hra s tvary a prostorem

Budovy jsou vystavěny s proměnlivými úhly na okrajích, díky čemuž lze zažít řadu pocitů měnících se objemů a perspektivy. Jediná vertikální rovina se nachází na jižní fasádě, další strany jsou opticky skryté. Otevřený úhel v hlavní chodbě proráží zdánlivě přirozený pohled, a namísto toho způsobuje iluzi paralelních stěn v otevřeném prostoru.

Dům pro fotografa terasa iZdroj fotografie: Tiskové materály Studio Razavi architecture, fotograf Simone Bossi

Vzhled interiéru odpovídá exteriéru. Podobně jako vnější část domu i jeho vnitřní prostory jsou velmi minimalisticky a jednoduše zařízené, aby velké množství nábytku neubíralo přirozené světlo a nevytvářelo stinná zákoutí. Světlé barvy a bílé stěny ještě více pomáhají odrážet dopadající sluneční světlo, kterého je po celý den dostatek právě díky jižní orientaci domu.

Propojení domu s okolím

Právě díky četným proskleným otvorům a oknům je domov dokonale propojen s okolní přírodou a poskytuje tak jedinečnou možnost svému majiteli zažívat za jeho zdmi její proměnlivý charakter a neustále se měnící přírodní cykly. Jde o stavbu šikovně zasazenou do pozemku, která se otevírá do štědrého okolního prostoru porostlého divokou luční trávou.

Architekti:Studio Razavi architectures
Plocha:130 m²
Realizace:2013
Lokalita:Francie

Galerie

Dalších 11 fotografií
Dalších 11 fotografií

Jak se vám líbí tato netrdiční stavba?

Diskuze Vstoupit do diskuze
113 lidí právě čte
Zobrazit další články