České obchody brzy pravděpodobně zruší všechny klasické cenovky na zboží. Začala již Billa, která je nahradila za digitální alternativy u ovoce a zeleniny.
Současná doba plná digitalizace a snahy o záchranu životního prostředí nutí velké obchodní řetězce neustále přemýšlet nad různými změnami. To je také důvod, proč většina z nich pravděpodobně brzy kompletně odstraní veškeré cenovky ze svých regálů a nahradí je digitálními alternativami. Jedná se totiž o mnohem úspornější volbu a rovněž tímto krokem dle Svazu obchodu a cestovního ruchu ČR ušetří spoustu peněz.
Digitální cenovky šetří peníze i životní prostředí
A právě Billa začala nedávno rušit dobře známé papírové cenovky. Prozatím se to však týká jen sektoru ovoce a zeleniny, protože cena tohoto sortimentu je proměnlivá ze všeho nejvíce. Vypadá to však, že se tento trend bude neustále rozrůstat a přidat se mají i další oblíbené obchodní řetězce, včetně například Lidlu a Kauflandu. Digitální alternativy přitom často ani není těžké rozeznat od papírových kousků a přináší vesměs pouze přínosy.
Velké nákupní řetězce začínají stahovat z obchodů malé nákupní košíky. Zákazníci na to však nereagují zrovna dvakrát pozitivně.…
více
Jednak jimi obchodní řetězce dokáží snížit zátěž životního prostředí (mimo jiné tímto krokem ušetří 21 tun papírového odpadu) a stejně tak i případné výdaje. Úleva to je ale i pro zaměstnance, kteří již nebudou muset vyměňovat papírky pokaždé, kdy dojde ke změně ceny daných produktů. Namísto toho to nyní půjde udělat jednoduše na dálku a bez námahy. Na webu adbz jsme také psali o možném konci čokolády v České republice.
„Papír se v přírodě rozkládá přibližně půl roku. Samolepky navíc obsahují lepidlo, takže jejich rozklad trvá jeden až dva roky. Jakékoli snížení ekologické zátěže má v současné spotřební době zásadní dopad na zlepšování životního prostředí a každá společnost, která snižuje produkovaný odpad, se chová odpovědně a ve prospěch nás všech,“ vysvětlil v tiskové zprávě společnosti BILLA profesor Vladimír Kočí z VŠCHT.