Někteří lidé mají nárok na obrovskou slevu na nákup potravin. Řekněte si o ni a ušetříte i 800 Kč týdně
Díky využívání technologií, plánování nákupů a informovanosti mohou chytří zákazníci v obchodech opravdu ušetřit.
Obsah
Ve světě, kde životní náklady neustále rostou, může být hledání způsobů, jak snížit účty za potraviny, doslova otázkou života a smrti. Doba se však značně posunula a dnes od vás různé řetězce na oplátku i něco chtějí – a teprve potom vám dají slevy. Záleží jen na vás, zda jim to poskytnete a rozhodnete se patřit mezi vyvolené.
Pochopení fenoménu slev na potraviny
Slevy na potraviny jsou víc než jen marketingový trik; jde o důležitou součást řízení zásob a marketingové strategie maloobchodníků. Nabídkou výrobků za snížené ceny mohou obchody řídit stav zásob, zavádět nové výrobky a přilákat více zákazníků. Tato praxe se však vyvíjí, a i když zákazníci mohou mít mnohdy pocit, že prostřednictvím slevy od konkrétního obchodu získávají výhodnou nabídku, ve skutečnosti mohou být běžné ceny již nadsazené, aby slevy vypadaly atraktivněji. Web SeznamZprávy píše, že se u nás prodá ve slevách okolo 65 % zboží. A to není právě málo.
Přechod od tisku k digitálnímu zpracování
Pryč jsou doby, kdy se při týdenních nákupech listovalo stohy papírových letáků a plánovaly se nákupy podle toho, co je ve slevě. Dnes většina maloobchodních řetězců tuto praxi značně omezila. Místo toho převzaly jejich roli digitální platformy, které nabízejí cílenější a dostupnější způsob šíření slev. A právě tady začíná ta část, při níž od vás budou řetězce něco chtít.
Věrnostní programy a členství ušetří hodně peněz
Mnoho supermarketů, jako například Tesco se svým programem Clubcard, nabízí výrazné úspory prostřednictvím členských programů. Pokud se do nich zaregistrujete, získáte přístup k exkluzivním slevám, které nejsou dostupné pro nečleny, a můžete tak ušetřit v průměru jednu třetinu ze svého účtu. „Já to propočítala, a každý týden tak ušetřím asi 800 Kč, někdy i víc. Záleží, co kupuju. Za mě je Clubcard super,“ říká paní Zdena K. z Litomyšle.
Háček je však v tom, že za tyto úspory často musíte vyměnit údaje o svých nákupech. Jinými slovy – platíte za to svým soukromím. Sami tedy musíte zvážit, zda vám to za to stojí. Na webu adbz jsme také psali, že v Česku definitivně končí hned několik oblíbených obchodů. Je tedy třeba si za ně najít náhradu.