Domácí kutil použil klavír z roku 1907 k výrobě netradičního psacího stolu. Výsledek předčil ta nejdivočejší očekávání
Hudebníkovi se podařilo vytvořit z klavíru originální psací stůl. Jeho řemeslný počin by mu mohli závidět i mnozí renomovaní stolaři a výrobci designového nábytku.
Jonathan Miranda Sickmeyer potřeboval v novém domě místo na práci u počítače, ale na pořízení kancelářského stolu neměl peníze. Začal tedy hledat ve výprodejích. Místo stolu našel starožitné piano, které bylo tak sešlé, že se ho předchozí majitel chystal vyhodit. Nástroj, který vznikl v roce 1907 a přežil dvě světové války i Velkou hospodářskou krizi, si renovaci rozhodně zasloužil. I když Jonathan neměl žádné zkušenosti s tesařským řemeslem, je totiž umělec, práce se nelekl a výsledek jeho snažení je víc než působivý.
Klavír dostal epoxidovou pracovní desku
Hned na začátku Jonathan zbavil piano kláves. Na jejich místo nainstaloval pevnou desku nalezenou na pile. Povrch desky však bylo nutné vyrovnat, tak asi půl hodiny se o to snažně pokoušel za pomoci ručního hoblíku, než pochopil, že bez elektrického nářadí to půjde jen stěží. Když si toto nářadí pořídil, a pak už šlo vše jako na drátkách.
Jonathan se pak rozhodl natřít pracovní desku epoxidem. Tato varianta povrchové úpravy se mu zdála levná, velmi atraktivní a vhodná pro toto piano. Nejprve opatrně nanesl první vrstvu, pak druhou, která měla zabránit tvorbě vzduchových bublin. A poté ještě nalil na povrch zbylý epoxid přímo z nádoby. Pár vzduchových bublin se na desce přece jen objevilo. Ty odstranil použitím teplovzdušné pistole.
Krása s industriálním nádechem
Klavír měl masivní čelní desky, které zakrývali struny a vnitřní mechanizmus. Ty Jonathan zcela odstranil a zůstalo jen torzo, které působí hodně syrovým až industriálním dojmem. V internetovém obchodě si Jonathan pořídil perfektní zapuštěná mini-světla, které nainstaloval do vzniklého podhledu. Výsledný efekt podsvícení je impozantní. Zbylé dřevěné části nábytku ošetřil a vyleštil speciálním voskem. Konečný výsledek zapůsobí na každého, dokonce i na toho nejskeptičtějšího diváka.
Po zveřejnění svého díla na sociálních sítích se mu dostalo pozitivních i negativních ohlasů. Někteří lidé ho kritizovali, že zničil krásné piano, Jonathan to ale vidí jinak: „Já si myslím, že jsem vdechl nový život této kráse, která mi bude stále sloužit a bude se v mé rodině dědit z generace na generaci.“
Jak se vám líbí klavír proměněn v pracovní stůl?