Máte v ložnici tyto věci? Pokud se chcete vyspat do růžova, ihned je odstraňte, nemají tam co dělat

Lidé často přemýšlí, co do svého života přidat, aby byl lepší. Někdy je však třeba se zamyslet i nad tím, co je třeba z něj odstranit. Dnes se zaměříme na ložnici.

i Zdroj fotografie: Depositphotos
                   

Spánek je pro tělo velmi důležité. Dnes se tedy zaměříme na to, co je potřeba odstranit z ložnice, aby se zlepšily vaše spánkové návyky. Přinášíme vám seznam deseti věci, které by v ložnici vůbec být neměly. Bez nich se váš spánek mnohonásobně zlepší. Dost možná dříve usnete a určitě bude spánek kvalitnější a vy tak budete vstávat více odpočatí a spokojení.

Nepracujte v posteli

Vyřizujete maily a telefonáty do práce z postele? Nedělejte to. Neprospívá to ani vašemu zdraví, ani partnerskému soužití. Může být velmi těžké usnout poté, co otevřete email, který by počkal do rána. Do ložnice nepatří ani domácí mazlíčci. Psi, kočky i další chlupatci s sebou nosí spoustu alergenů, srsti a špíny. Navíc vám berou prostor na pohodlný spánek. Ideální je také v ložnici větrat. Teplo musí pryč. V horku se špatně spí. Minimálně v létě tedy včas zatemňujte. Používejte prodyšné povlečení a pyžamo. Ideální je také chladivá matrace.

iZdroj fotografie: Depositphotos

V zimě můžete mít opačný problém. Chlad. V zimních měsících tedy větrejte jen rychle a okno nenechávejte v žádném případě otevřené přes noc. Do vaší ložnice nepatří ani vaše děti. Jistě, odporuje to metodám kontaktního rodičovství, ale bez dětí budete mít mnohem kvalitnější spánek. Děti vám stejně jako domácí mazlíčci berou prostor a často vás také kopou. Pokud jsou tedy dostatečně velké, měly by spát ve svém vlastním pokoji. Výjimkou mohou být noční můry nebo dny, kdy jsou děti nemocné a potřebují cítit vaší blízkost.

Kvalitní matrace děla hodně

Dobrá matrace může výrazně zlepšit kvalitu vašeho spánku. Pokud tedy máte matraci opotřebovanou, určitě si jí zbavte. Je totiž důležité mít správnou oporu páteře. V noci by v ložnici nemělo být ani světlo. Důležité je mít kvalitní zatemnění, aby vás v noci nerušilo světlo z ulice. Zvažte tedy, zda pořídíte žaluzie, rolety nebo závěsy. U nich pozor na propustnost světla. Obzvlášť v případě, že si rádi dopřáváte i odpolední spánek, kdy je venku ještě aktivní sluníčko.

iZdroj fotografie: Freepik

K posteli rozhodně nepatří ani chytré telefony. Večer, když si jdete lehnout není vhodné koukat na sociální sítě nebo hrát hry. Čas strávený na mobilu se vám může zdát jako chvilka a přitom rychle utíká. Nakonec usnete mnohem později než bez telefonu.

Podobné je to také s televizí. Ani u ní byste neměli usínat. Navíc tato zařízení vyřazují modré světlo, což je rušivé. V neposlední řadě je důležité se zbavit nepořádku. I neuspořádaná ložnice totiž může v noci ztížit spánek. V neuklizené místnosti je totiž cítit stres a ten vám rozhodně na kvalitě spánku nepřidá.

Zdroj: Oursleepguide

Diskuze Vstoupit do diskuze
67 lidí právě čte
Zobrazit další články