Statisíce Čechů se nechaly oškubat od oblíbeného řetězce s potravinami. Teď jeho nekalé praktiky vyšly najevo
Statisíce Čechů se nechaly okrást od jistého obchodního řetězce, který mylně uváděl jiné ceny v regálu a jiné u pokladny.
Obsah
Oblíbený obchodní řetězec se na svých zákaznících dopouštěl nekalých praktik. Prohřešek se nejčastěji týkal porušování pravidel pro uvádění slev. Možná jste mezi oškubanými Čechy i vy.
Nepoctivé obchodní praktiky
Každý z nás má nějaký oblíbený obchod, kterému důvěřuje a pravidelně zde nakupuje. Může to být pro výběr sortimentu nebo třeba zajímavé a výhodné akce. A právě tady pozor. Není všechno zlato, co se třpytí, a ne každá akce je skutečně výhodná.
Jeden ze známých obchodů, který má prodejny napříč celou Českou republikou, se opakovaně dopouštěl nekalých praktik, kterými škodil svým důvěřivým zákazníkům. Spadla klec a řetězec si hned několikrát odnesl nemalou pokutu, informuje server Novinky.
Systémové okrádání zákazníků
Obchodní řetězec Penny se opakovaně dopouštěl systémového okrádání zákazníků. V listopadu 2023 za toto jednání dostal pokutu ve výši půl milionu korun, upozorňuje na nesprávné chování web Kverulant. A rozhodně to nebyla jediná pokuta, kterou obchod Penny dostal.
A co si pod systémovým okrádáním zákazníků představit? Úmyslně uvedenou odlišnou cenu na cedulce v regálu. V praxi to probíhalo tak, že obchod Penny udával jinou cenu na regálu a jinou cenu pak účtoval na pokladně svým zákazníkům. A to se prostě nedělá.
„Nejednou se mi stalo, že cena neodpovídala,“ svěřuje svou zkušenost čtenářka Martina z Poličky. „V regálu byla cena nižší, než kolik mi bylo naúčtováno. Člověk si toho ale hned nevšimne,“ dodala zklamaně. A rozhodně nebyla jediná, kdo se tímto chováním ze strany obchodního řetězce Penny nechal okrást.
Za klamání zákazníků je trestán opakovaně
Web Peníze varuje před opakovaným klamáním zákazníků ze strany obchodu Penny Market. Jen za rok 2018 získal obchodní řetězec pokuty v souhrnné výši 4,6 milionu korun. To bylo tehdy nejvíce ze všech řetězců.
Penny Market ale není jediným obchodem, kde by se zákazníci měli mít na pozoru. Druhou nejhorší bilanci má řetězec Kaufland – i tomu byla uložena pokuta ve výši 3,8 milionu korun. Podle deníku TN jsou rozdíly v cenách na cenovce a u pokladny chladně realizovanou praxí. Na cedulkách je uvedena cena výrazně nižší, zákazník si toho zpravidla nevšimne. A pokud si všimne, má možnost zboží vrátit. Obvykle ale „nechce zdržovat“, a tak to neřeší. A to je chyba.